Kundecase: Finn W. Andersen Transport Spedition ApS bruger Quiink In


"Quiink In fungerer godt. Man kan spare oceaner af tid, hvis man er vant til at skulle finde mange fakturaer frem,” fortæller direktør Finn W. Andersen

"Man kan spare oceaner af tid med Quiink In", fortæller Finn W. Andersen

Hos Finn W. Andersen Transport Spedition i Haverslev er der ofte brug for at finde kreditor- og indkøbsbilag frem igen for at finde ud af, hvad der er kørt ind på reparationer af bilerne, eller om en garanti er udløbet. 

”Vi har ikke plads til alle bilagene, så de ligger på loftet, ” fortæller bogholder Lone H. Kjeldsen. ”Det, der gav os sparket til at få en Quiink In, var, at Finn skulle finde nogle bilag frem og blev irriteret over at skulle op på loftet efter dem.”





Kunne se fordelene i Quiink In

Lone Kjeldsen og Finn W. Andersen talte med Jill Pedersen fra HelpIT Danmark, som er deres C5 partner, om elektronisk arkivering, og hun anbefalede dem at kigge på Quiink In.

”Vi tog en telefonkonference med Christian Juhl Petersen fra InterConnect, der introducerede os til Quiink In,” fortæller Lone. ”Finn kunne se fordelene ved systemet med det samme, så vi fik installeret Quiink In i november. Vi havde nogle specielle ønsker, så der skulle rettes lidt i standardopsætningen.

Blandt andet ville vi gerne have et vognregnskab, hvor bilnumrene bliver kørt på, og vi har et chartek, der kører på forskellige ture. Vi har også fakturabeløb både med og uden moms, f.eks. på dieselregninger, og det har voldt Christian lidt udfordringer.”

Ændrede arbejdsgange

Den nye Quiink In havde lidt børnesygdomme, og der var arbejdsgange, der skulle ændres i virksomheden. ”Tidligere så Finn på en stak fakturaer, inden jeg kunne bogføre dem, men nu skal han ind og godkende dem elektronisk, for at jeg kan komme videre,” forklarer Lone.

”Vi skal også have vores leverandører overbevist om, at de skal sende vores fakturaer ikke blot på pdf, men rigtigt elektronisk. Der er endnu ingen kreditorer, der har sagt nej, men jeg skal lige have skrevet eller ringet til de sidste.”

Men nu kan vi angive nøjagtigt, hvad der er i hver kasse, vi sender ud. Pakkesystemet gør det meget nemmere for modtageren, og det virker fint.”

Sparer oceaner af tid med Quiink In

Lone Kjeldsen sparer tid med Quiink In

Både Lone og Finn er godt tilfredse med Quiink In. ”Nu fungerer systemet ganske udmærket. Vi sparer tid på at finde bilagene, og nu kan vi begynde at analysere på nogle ting. Vi sparer også tid på de store fakturaer,” siger Lone.

 ”Vi får lange broregninger både fra Øresundsbroen og Storebælt, de er på op til 44 sider, og nu får jeg alle posterne inde i systemet med det samme.”

”Quiink In fungerer godt. Man kan gå ind i det med det samme og søge efter en faktura. Så trykker man og bang, så har man fakturaen på skærmen. Man kan spare oceaner af tid, hvis man er vant til at skulle finde mange fakturaer frem,” fortæller Finn.

Fint samarbejde med Christian

Lone regner med, at hun kommer til at mærke tidsbesparelsen rigtig meget, når de skal til at lave regnskabsafslutning, og hun ved, at virksomhedens revisor også bliver glad for Quiink In.

”Vi har et fint samarbejde med Christian, og det kan altid lade sig gøre at få fat i ham, hvis der er problemer. Jeg kan forstå, hvad Christian siger, og det kan jo være et problem med edb-folk,” slutter Lone.

Download kundecase (pdf)